Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Jsme NÁBYTEK MIKULÍK s.r.o., se sídlem Lipová 692, 691 25 Vranovice, IČO 074 38 915, jsme zapsaní v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 108170.

Naše kontaktní údaje jsou:

Komunikovat s námi můžete také prostřednictvím služby WhatsApp a Messenger.

Naše výrobky si můžete prohlédnout a u našich partnerů objednat na www.nabytek-mikulik.cz ("e-shop").

I. Úvodem

Výrobky, které na našem e-shopu vidíte, vyrábíme a dodáváme již přes 30 let. Váš samotný nákup přes náš e-shop ale pouze zprostředkováváme. To znamená, že v rámci nákupního procesu zvolíte prodejce – našeho partnera, u kterého vámi vybraný nábytek chcete nakoupit.

Kupní smlouvu poté uzavíráte s vámi zvoleným prodejcem nábytku. Tento prodejce za splnění kupní smlouvy nese plnou odpovědnost.

Výběr prodejce je na vás. V rámci algoritmu nikoho neupřednostňujeme, ani vám prodejce neřadíme na základě případné odměny za zprostředkování. To, co pro nabídku prodejců bereme v úvahu, je pouze vámi vybraný produkt a zvolené místo odběru.

Pokud vás zajímají informace o práci s osobními údaji, najdete je na našem webu, v patičce.

II. Uživatelský účet

Na našem webu si můžete založit vlastní uživatelský účet, ze kterého si můžete zboží prohlédnout a případně poslat poptávku. Účet ale není nutný, nakoupit lze i bez něj.

K účtu opatrujte své přístupové údaje. Informace a data, která do účtu vyplňujete, udržujte aktuální.

Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, občas potřebujeme provést údržbu nebo opravu systému. Za případné komplikace se omlouváme.

Uživatelský účet vám můžeme zrušit, a to hlavně pokud jej dlouhodobě nepoužíváte nebo pokud jeho prostřednictvím porušujete smluvní nebo jiné právní povinnosti.

III. Zboží

Na e-shopu najdete informace k vámi vybranému produktu, včetně dostupnosti, termínu doručení a ceny. I přesto s vámi může prodávající uzavřít kupní smlouvu za jiných podmínek, které si s vámi sjedná zvlášť.

Pokud je produkt na e-shopu uvedený jako rozbalený, otevřený, s vadou nebo s jiným obdobným důvodem pro jeho zlevnění, prosíme, mějte na paměti, že z takového důvodu ho nelze zpětně reklamovat. Jinak se ale reklamace i u těchto produktů řídí obecnými pravidly, která najdete dole.

Všechny ceny jsou uvedeny včetně všech daní a poplatků, kromě nákladů na doručení a případnou montáž. Náklady na doručení jsou uvedené v rámci nákupního procesu u nás na e-shopu. Náklady na případnou montáž si ale stanoví každý prodejce zvlášť, na základě vaší poptávky.

Pokud někde uvádíme cenu, která je zcela zjevně chybná, tato cena nás ani prodejce nezavazuje a zakládá právo na odstoupení od smlouvy.

IV. Poptávka

V nákupním formuláři najdete informace o zboží, množství a ceně. Požadované zboží vložte do košíku, zvolte způsob dopravy, prodejce a tím se vám ukáže i konečná částka, která obsahuje cenu za zboží a náklady na jeho dodání. Na základě těchto informací vytvoříte poptávku konkrétnímu prodejci (dále „Poptávka“).

Před odesláním Poptávky si můžete údaje zkontrolovat a změnit.

Poptávku odešlete proklikem na tlačítko „Poptat“. Tato poptávka dorazí nám a vámi zvolenému prodejci.

Na základě Poptávky se vám ozve vybraný prodejce, projde s vámi zvolené parametry, nabídne vám případnou montáž a domluví se s vámi na podrobnostech ohledně převzetí. Kupní smlouvu uzavíráte s prodejcem poté, co si potvrdíte jeho nabídku. Potvrzení o uzavřené smlouvě vám prodejce zašle na vámi zadaný e-mail. Pokud jste spotřebitel, je pro vás závazná až poté, co projevíte svůj souhlas elektronicky nebo podpisem potvrzení nabídky na listině.

Náklady na dálkovou komunikaci v souvislosti s Poptávkou nebo nabídkou prodejce si hradíte sami. Tyto náklady se ale nijak neliší od běžných sazeb.

V. Doručení a platba

Zboží vám prodejce dodá tak, jak jste si dohodli.

Prosíme, zboží ihned po převzetí zkontrolujte a jakékoliv vady prodejci ideálně bez zbytečného odkladu dejte vědět. Vyřeší je v rámci reklamačního procesu (o tom více dále).

Kupní cenu a náklady na dodání zboží můžete hradit u prodejce:

  • platební kartou
  • v hotovosti

Cena je splatná při převzetí zboží.

Pro každou platbu vám prodejce vystaví daňový doklad.

Pokud se nedomluvíte jinak, případné slevy u prodejců nejdou kombinovat.

VI. Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy) – poučení pro spotřebitele

Pokud nakupujete jako spotřebitel, můžete v případě tzv. distančního nákupu odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – vy vrátíte prodejci zakoupené zboží a prodejce vám zase peníze. Pro toto odstupování platí následující pravidla.

Odstoupit od smlouvy nejde u některého typu zboží – je to dáno jeho povahou. Je to zboží, které například:

  • podléhá rychlé zkáze,
  • jste po dodání nenávratně zapracovali s jinými produkty,
  • jsme vám my nebo prodejce vyrobili podle vašich požadavků nebo přizpůsobili vašim individuálním potřebám,
  • jsme vám my nebo prodejce dodali v zapečetěném obalu a ze zdravotních nebo hygienických důvodů ho nejde vrátit poté, co jste obal porušili.

Odstoupit také nejde od poskytování služeb, pokud byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě placeného plnění pouze pokud poskytnutí započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy a spotřebitel byl informován, že tím zaniká jeho možnost od smlouvy o poskytnutí služby odstoupit.

V ostatních případech můžete zboží vrátit do 14 dnů od jeho převzetí – ať už vámi nebo vámi pověřenou osobou (dopravce se v tomto případě nepočítá). Pokud se zboží dodávalo po částech, tato lhůta běží od dodání poslední části, případně posledního kusu z jedné kupní smlouvy. Pokud jste se s prodávajícím dohodli na pravidelné dodávání zboží po určitou dobu, běží 14denní lhůta od první dodávky.

Se zbožím se v rámci 14 dnů můžete seznámit (s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností). Nakládejte s ním ale přiměřeně a šetrně – tedy opravdu jen tak, jak je pro seznámení se se zbožím nezbytné.

Do 14 dnů dejte prodejci jakkoliv vědět, že si zboží přejete vrátit (a tedy od smlouvy nebo její části odstupujete).

Pro odstoupení lze využít formulář, který najdete v závěru těchto podmínek, jeho využití ale není podmínkou.

Uveďte ideálně číslo objednávky, den nákupu, vaše bankovní spojení a jak vám má prodejce peníze poslat zpět. Důvod odstoupení od smlouvy uvádět nemusíte.

Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpátky k prodejci vám prodejce vrátí částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání. Ze zákona má prodejce právo vám vrátit částku, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dodání, který jste mohli pro doručení daného zboží zvolit.

Peníze vám prodejce vrátí stejným způsobem, jako od vás obdržel platbu, pokud si nevyberete jiný.

Částku vám prodejce vrátí bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od vašeho odstoupení. Vrácení peněz ale může pozdržet do doby, než zboží obdrží nebo než prokážete, že jste ho předali zpět k přepravě – podle toho, co nastane dřív.

Zboží zašlete (nebo jinak předejte) na adresu prodejce nejpozději do 14 dnů od odstoupení.

Zboží vraťte kompletní, nemělo by být upravené, opotřebené nebo poškozené: prodejce má právo posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a zda jste svým neadekvátním nakládáním nesnížili jeho hodnotu. Pokud zboží nesprávným zacházením nebo nepřiměřeným zkoušením poškodíte nebo opotřebíte, může po vás chtít prodejce náhradu za snížení hodnoty zboží a započíst ji na vracenou částku.

Náklady na vrácení zboží zpět k prodejci nesete vy. A to i v případě, že zboží pro svou povahu nemůže být zpět vráceno obvyklou poštovní cestou (maximální odhadované náklady v takovém případě jsou ve výši cca 5 000 Kč).

VII. Jak reklamovat vady – poučení pro spotřebitele

Prodejce odpovídá za to, že zboží nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy ho přebíráte, zejména:

  • odpovídá vaší objednávce (je to požadovaný produkt v dohodnutém množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě, případně má další ujednané vlastnosti nebo vlastnosti, které můžete rozumně očekávat i s ohledem na reklamy a jiné materiály nás, prodejců nebo našich dalších obchodních partnerů)
  • se hodí k dohodnutému nebo požadovanému účelu
  • se hodí k účelu, pro které se zboží tohoto druhu obvykle používá
  • má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, jsou-li zapotřebí
  • odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze
  • vyhovuje právním předpisům

Pokud jsme vás my nebo prodejce před koupí výslovně upozornili, že se některá vlastnost věci liší a vy jste s touto vlastností souhlasili, nejde zboží pro tuto vlastnost reklamovat. Také nejde věc reklamovat pro vadu, pro kterou byla zlevněna a na tento důvod zlevnění jsme vás my nebo prodejce předem upozornili.

Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí, ledaže je to z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.

Věc můžete reklamovat, pokud se vada projevila do 2 let od převzetí zboží. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.

Vnitrostátní právo některých jiných zemí může stanovit přísnější úpravu reklamací, která se řídí podle příslušného bydliště spotřebitele.

Jak reklamaci uplatnit

Zboží lze u prodejce reklamovat jakkoliv.

Při reklamaci mu sdělte:

  • vaše kontaktní údaje, na které vám dá vědět, jakmile bude reklamace vyřízena
  • jak se vada projevuje a kdy jste na ni přišli
  • jak si přejete reklamaci vyřídit
  • prodejce bude potřebovat i jakýkoliv doklad či prokázání nákupu

Vadné zboží prodejci pošlete nebo přineste spolu s reklamačním formulářem. Někdy mu může stačit i jen zaslání fotografie nebo jiné dokumentace. Ideálně prodejce tedy předem kontaktujte a domluvte se s ním.

Zboží při přepravě vhodně zabalte, aby nedošlo k jeho poškození.

Při reklamaci vám prodejce pošle elektronické písemné potvrzení o uplatnění reklamace, poté také o jejím vyřízení.

Co můžete požadovat

V první řadě můžete chtít opravu, doplnění nebo výměnu zboží.

Pokud je zvolený způsob nemožný (například zboží už není v prodeji) nebo nepřiměřeně nákladný (například stačí jen dodat příslušenství, které prodejce zapomněl přibalit), může prodejce vaši volbu upravit.

Můžete také chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:

  • vadu prodejce odmítl odstranit nebo ji neodstranil řádně v předpisy stanovené lhůtě, případně je zjevné, že to odstranit nezvládne či nestihne
  • vada se projevuje opakovaně
  • vada je podstatná

Odstoupit od smlouvy nejde (a máte tedy jen nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná. Má se ale obecně za to, že je vada významného charakteru.

Jak prodejce vyřídí reklamaci

Reklamaci vyřídí prodejce bezodkladně, nejpozději ji musí vyřídit do 30 dnů, pokud se nedomluvíte jinak. V opačném případě můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

O vyřízení reklamace vás bude prodejce informovat na vašich kontaktních údajích, které jste vyplnili při reklamaci. Pokud si věc zpátky nepřevezmete, může po vás chtít přiměřené náklady, které se pojí s uskladněním věci.

Náklady, které účelně vynaložíte na oprávněnou reklamaci, vám prodejce proplatí. O proplacení ho požádejte co nejdříve, nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění reklamace, jinak na tyto náklady nebudete mít nárok.

VIII.Jak reklamovat vady – poučení pro podnikatele

Pokud jste podnikatelé, postup a práva při vadném plněním vám vyplývají z právních předpisů (občanského zákoníku) a kupní smlouvy, kterou jste uzavřeli s prodejcem.

Vady vždy reklamujte bez zbytečného odkladu.

IX. Záruka

U našeho sortimentu poskytujeme záruku nad rámec zákona. Pokud se vada zboží projeví do 3 let od nákupu, máte právo na jeho bezplatnou opravu.

Práva ze záruky uplatněte u prodejce, u kterého jste nábytek zakoupili.

Náklady, které jsou případně spojené s dopravou zboží k prodejci či od prodejce si však hradíte sami, pokud se s prodejcem nedohodnete jinak.

Záruka se ale nevztahuje na:

  • běžné opotřebení zboží
  • poškození, u kterých je vnější příčina
  • vady, které jste způsobili nesprávnou manipulací a používáním

Právo ze záruky vždy uplatněte bez zbytečného odkladu.

Práva z vad vůči prodávajícímu, která plynou z právních předpisů, nejsou zárukou dotčena.

X. Závěrem

Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mají spotřebitelé právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího z kupní smlouvy. V takovém případě se jako spotřebitelé můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s prodejcem vyřešit napřímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u prodejce poprvé uplatnili svoje právo, které je předmětem sporu. Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

Pokud vznikne spor mezi vámi a prodejcem, dejte nám vědět. Pokusíme se s prodejcem spojit a najít smírné řešení.

Podnikáme na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává živnostenský úřad a v zákonem vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce, na které se můžete obrátit s případnou stížností.

Smlouva je u nás uložena, neposkytujeme k ní však přístup.

Komunikujeme v českém jazyce.

Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Všechna práva k našim webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga, produktů a dalšího obsahu a prvků, náleží nám. Zakazujeme je kopírovat, upravovat nebo jinak užívat nad rámec kupní smlouvy bez našeho souhlasu.

Naše kontaktní e-mailová adresa pro plnění DSA legislativy je obchodnipodminky@nabytek-mikulik.cz. Komunikujeme v českém jazyce.

Ve Vranovicích dne 18.11. 2024

Příloha č. 1: Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy

Oznámení o odstoupení od smlouvy

Prodejce: …………………………………………….

Oznamuji vám, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:

…………………………………………….

…………………………………………….

které jsem objednal/a dne …………………………………………….

Peníze mi vraťte na číslo účtu: …………………………………………….

(Volitelné, případně nám napište, jak jinak si přejete peníze vrátit. Pokud nevyplníte číslo účtu nebo se nedohodneme jinak, vrátíme vám peníze stejným způsobem, jako jsme je přijali)

Jméno a příjmení

…………………………………………….

Adresa

…………………………………………….

Podpis

…………………………………………….

Datum

…………………………………………….